søndag 25. september 2011

Praksis har startet!

Ja, nå har praksisen begynt! Fra mandag-torsdag har det vært full jobbing på skole/sfo i fjerdetrinn. Denne uken har jeg fått nye opplevelser og utfordringer som allerede har gitt mye læring. Det har virkelig vært noe å se fram til hver dag. Selv om utplasseringen akkurat er i gang, føler jeg at jeg har fått god kontakt med barna. Det er veldig spennende å utforske de ulike sidene ved et menneske og deres verdier.


Før jeg startet var jeg litt nervøs for om det ble for stor utfordring, men jeg føler jeg har taklet oppgaven. På skolen hadde jeg som oppgave å være hjelpelærer, assistere der det var mulig. Så i timene har jeg hjulpet til med fagene der elevene trengte det. Det har vært mye av det samme hver dag, men fortsatt veldig gøy! Jeg har vært heldig med kontaktpersonen min som har vært åpen for muligheter til at jeg får være med i undervisningen og viser trygghet ved at jeg får være alene med barna. Det ønsker jeg mer av!

Etter skoletiden bar det rett til SFO. Der tilbrakte man tiden til lek med barna som var veldig morsomt. Det var mye døball, men det var også hoppetauhopping, boksen går og flermanharen.

Det skal bli spennende å se hvordan dette utvikler seg, men jeg sikker på at jeg får lært utrolig masse. Jeg gleder meg til tirsdagene fremover!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar